joi, 11 iunie 2009

2 MR.

Sau mai cuprinzatorul DOUA MERE.

Astazi este o zi in care fara nicio preintentie am mancat doua mere. Nimic deosebit in faza intai. Apoi, tineti minte desenele cu Tom&Jerry, nu?, un beculet de la Ikea cat un ditamai marul turcesc mi s-a aprins deasupra crestetului: am mai consumat niste mere astazi. Unde? De ce? Si gata! Conform dictonului, pofta s-a instalat mancand. Faza a doua s-a instalat comod.

Lumea vorbeste de cateva zile despre mere. Merele din strudel, merele Anei [asta-i haios] sau pur si simplu in dodii, despre mere [asta-i un fel de querilla fructifera]. Am descoperit ca doua mere nu pot fi doar dulci sau acre, verzi sau rosii. Pot purta polemici in beci. Sau pot genera un flux national de stiri, pe tema "Ana are mere" pretandu-se a fi preluat de spuma jurnalistica a tarii. Din doua mere poti sa faci strudele delicioase, dar poti sa iti construiesti si o umbrela de comunicare pentru consultanta de marketing neconventionala. Ma rog, conventional neconventionala pentru cine a gustat din acele mere, lucioase si apetisante dar cu acelasi gust dintotdeauna... Praslea cel voinic, Walhalla, Zeus, Herodot, Maramures, Elena din Troia, Paris - toate au cate ceva in comun cu merele.


Obisnuiesc sa manananc cate doua mere.

Mi-am dat seama astazi de lucrul asta. Unul mai rar, trei foarte rar. Adesea sunt doua. Unul de gust si unul de pofta. Nu reusesc sa imi dau seama in ce ordine.

Insa niciodata, pana astazi, nu am analizat ce anvergura are resursa pe care o consum cu inconstienta omului care se intinde cat e patura sociala medie, cuibarindu-se in fata televizorului, minunandu-se cata superficialitate, naivitate si prostie imi poate vinde o emisiune gen "PoveStiri" sau "Rai da' Buni" fara a genera insa niciun efort de a schimba canalul.

Imi plac foarte mult merele.

In fapt, am si propria teorie vizavi de merele Anei, in care sustin ca 2 mere frumoase si sanatoase sunt mai bune decat 2 pere, 2 pepeni galbeni, 2 papaya, 2 nuci de cocos - adauga tu ce alte fructe vrei, dar pentru asta trebuie sa ai 2 nuci dulci. Scortisoara e optionala. Astazi insa am descoperit ca nu numai elitele consuma mere. Toata lumea consuma mere. Oriunde se consuma mere. E plina tara asta de mere si culmea, ne pricepem la asta. Merele romanesti sunt mai gustoase decat cele turcesti. Mai suple si sanatoase decat cele europene. Mai curate. Doar ca nu stim sa le punem in valoare. Intelegem ce mere bune avem intamplator, ca mine, astazi.

Recomand tuturor doua mere zilnic. Sau doar unul. De gust. Sau de pofta. Sau cum spune cineva, macar pentru ca sunt bune impotriva scorbutului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu