miercuri, 5 august 2009

de la caldura

Poate de unde si valurile astea de influenta africana - nu stiu, dar in ultima vreme am vazut-o mai des. Ce mi se pare amuzant este ca, desi toata lumea se plange de soarele asta de rotiserie, ei ii pare sa ii mearga din ce in ce mai bine.

Nu o mai vazusem de mult timp. De fapt, nu cred ca am mai fost atent, sigur am vazut-o si inainte. Imposibil sa nu o fi vazut! Doar ca in ultima vreme, Orasul ma inghesuie intr-atat incat prefer sa raman in cochilia mea, chiar si atunci cand sistemul sau sangvin ma absoarbe ca pe o celula alba ordinara... Ce m-a frapat este ca nu pare schimbata de loc. Au trecut o multime de ani si arata la fel! Asta m-a pus de fapt pe ganduri.

Am inceput sa o privesc mai atent si apoi sa o compar cu altele. Am inceput cu cele pe care le cunosc. Apoi am ajuns sa ma uit la toate. Sunt convins: arat ciudat cand fac asta. Pentru ingustul meu experiment insa, a meritat! Pentru ca da, am descoperit acelasi lucru: in mare majoritate, cele pe care le cunosteam nu s-au schimbat. Aratau la fel, iar zilele astea straluceau, cu un contur absolut impecabil.

Indiferent ca erau in praf, pe iarba, pe trotuare stropite cu scuipati scursi din mucuri incovrigate de durerea unei arsuri de grad patru, sau ca stateau cu babele la cozi si in statii de autobuz topite de caldura - aveau ceva care mi s-a parut fascinant. Nu am inteles de indata ce, dar am simtit imediat iregularitatea. Apoi, dupa mai multe zile de filaj autodidact, am stiut ce le facea atat de speciale. Bine, chiar atunci imi trecuse prin minte ca au atitudinea unui aristocrat, real, scapatat, dar autentic. Adevarat.

Adevarul le face astfel.

Sinceritatea.

De atunci, daca ma intreaba cineva care este cea mai sincera manifestare umana ii raspund: umbra!

Intotdeauna te va arata asa cum esti, gras, inalt, cocosat, six-pack-kind-of-guy, sexoasa, fara sa ascunda nimic, cu un contur perfect si fara niciun moft. Iar daca te uiti cu atentie, iti va spune si ce gandesti, la cine visezi sau cat de trist si nenorocit ai fost astazi.

Daca nu ma credeti, iesiti pe strada si cautati-o.
Zilele astea, cu imprimeu african pe fiecare gura de aer pe care o inspiri, sunt perfecte pentru asta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu